Welcome to Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miloe Deenen - WaarBenJij.nu Welcome to Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miloe Deenen - WaarBenJij.nu

Welcome to Cape Town!

Blijf op de hoogte en volg Miloe

24 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Wauw, daar ben ik dan… In levende lijve in Kaapstad! Eindelijk!
Vrijdagochtend begon mijn reis op Amsterdam Schiphol. Na mijn koffers te hebben gedropt en een drankje gedronken te hebben met mijn ouders en lieve vriendje, was de tijd toch erg snel aangebroken, dat ik hen moest verlaten. Ik hield me erg sterk, maar met een brok in mijn keel liep ik richting de douane. Hoe verder ik weg liep, hoe groter die brok werd. Nog een paar keer zwaaien en daar ging ik dan… Alleen het nieuwe avontuur tegemoet. Het leek of ik op dat moment pas snapte, ik ga naar Kaapstad, helemaal alleen, niemand om me op te vangen.
Helaas heb ik nog wat traantjes weg moeten pinken, maar gelukkig was dit al een beetje gezakt toen ik in het vliegtuig zat.
11 uur, een aantal maaltijden en 4 films verder werd de landing ingezet. Een grote oppervlakte met ontelbare lichtjes kwam steeds dichterbij. Het was prachtig om te zien!
Eenmaal door de douane en met mijn bagage op zak, liep ik richting de deur, waarachter iemand van 4Exchange (Claudio) op mij zou wachten. Met mijn hart in mijn keel liep ik door de deur, hopende dat ik snel een bordje zou zien met mijn naam erop. Nee, nee, dat ben ik ook niet… Oké, geen naambordje dus. Eenmaal de rits van mensen afgegaan, liep ik toch nog maar een stukje terug. Helaas niemand te bekennen. Het zweet stond me op mijn voorhoofd en mijn hart kwam steeds hoger in mijn keel te zitten. En nu… Een paar seconde later komt er een jongen mijn kant in gelopen. ‘Are you Miloe?’ Yes, dat was Claudio. Meteen zakte mijn hart weer naar de goede plaats en liep met hem mee naar de auto. Gezellig kletsend reden we richting mijn accommodatie voor de aankomende tijd, Best Western Cape Suites Hotel.
Bij de receptie kreeg ik een contract mee, wat ik moest ondertekenen en de huisregels. Ook werd mijn kamer gebeld, dat ik bij hen in het appartement zou komen.
Claudio sjouwde mijn zware koffers trapje per trapje naar beneden; een echte gentleman ;).
In het appartement zaten 2 van mijn kamergenoten en een meisje; Leon, Maarten en Tessa. Ik werd meteen ontzettend leuk welkom geheten en begonnen al snel te kletsen over van alles en nog wat. Even later kwamen ook mijn andere huisgenoot en een vriend binnen; Eric en Joris. Lekker wat gebabbeld, mijn koffer uitgepakt en op tijd naar bed.
Meteen de eerste nacht goed geslapen, dus dat was erg fijn. We gingen met een hele groep de eerste boodschappen doen: Leon, Eric, Maarten, Joris en Jessie. Het was erg fijn dat ze mij meteen op sleeptouw namen. Zo kon ik meteen meerollen in het ritme.
Die middag zijn we naar Signal Hill geweest, een van de zoveel prachtige bergen in Kaapstad. Helaas was het een beetje bewolkt, dus het uitzicht was een beetje somber. Ook waaide het flink, dus ik werd zowaar bijna van de heuvel afgeblazen ☺!
’s Avonds hadden ze met een grote groep afgesproken om naar een voetbalwedstrijd te gaan, dus helaas kon ik niet mee. Ergens jammer, maar ook ergens wel weer fijn. Zo kon ik tenminste even ‘landen’. Toen heb ik mijn ouders gebeld via Skype. Dat was wel weer even confronterend, maar wel weer fijn. Daarna ook nog even met mijn lieve vriendje geskyped. Fijn dat toch zoveel mensen er voor je zijn! (Dat verbaasde me trouwens ook, hoeveel mensen aan mij dachten tijdens/voor mijn reis! Echt super!)
Vandaag hebben Leon, Maarten Eric en ik met de Hop on – Hop off sightseeing bus een prachtige route gereden. Ontzettend leuk dat ze mij meteen zo betrekken bij het bekijken van bezienswaardigheden ☺!
Bij Houtbay zijn we er even uit gehopt om wat te bekijken. Mooie zeehonden/robben zwommen in de haven, dus daar natuurlijk wat fotootjes van gemaakt. Wat zijn dat toch prachtige beesten!
Na de tour hebben we lekker gegeten in Karibu, bij Waterfront.
Vanavond verder lekker even bankhangen, want morgen heb ik mijn kennismaking bij Stretch, mijn stagebedrijf.
Wat grappig is trouwens, Maarten, een van de jongens in mijn appartement, woont oorspronkelijk in Moergestel. Zo komisch dat je elkaar daar tegenkomt aan de andere kant van de wereld!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!

  • 24 Maart 2013 - 20:32

    Mams:

    Hey Loekske,
    Wat een leuke post!!
    Ik vind het ook geweldig fijn te horen dat je zo opgenomen wordt door je huisgenoten en dat ze samen met jou de bezienswaardigheden van Kaapstad zijn gaan bekijken.
    Morgen weer een spannende dag bij Stretch; op naar de volgende nieuwe uitdaging!!
    Maar ik ben ervan overtuigd dat dat jou ook zeker gaat lukken!
    Heel veel succes en ik kijk alweer uit naar je volgende bericht!
    Liefs, Mams xxxx

  • 25 Maart 2013 - 07:31

    Anneke.marree:

    Fijn dat alles goed is gegaan. Geniet van alle indrukken.
    Veel plezier!

  • 25 Maart 2013 - 14:12

    Marij En Marius Wittens:

    hallo miloe,

    wat fijn te lezen dat het goed gaat daaro!!
    en idd heel toevallig dat er ook iemand uit moergestel is,,zo zie je maar dat dan de wereld klein is haha.
    succes op je stage plek vandaag,maar dat gaat goedkomen,

    kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    heel veel groetjes vanuit het koude kikkerlandje hier,

    marius en marij xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miloe

Ik studeer International Lifestyle Studies en ga op stage naar het mooie en inspirerende Kaapstad, Zuid Afrika.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5843

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 16 Augustus 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: