Even weer een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miloe Deenen - WaarBenJij.nu Even weer een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miloe Deenen - WaarBenJij.nu

Even weer een update!

Door: Miloe

Blijf op de hoogte en volg Miloe

29 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar is ze weer met een update vanuit Kaapstad :)!
Het is weer een tijd geleden dat ik heb geschreven, maar geen nieuws is goed nieuws zeggen ze wel eens!
De laatste weken hebben ik weer veel meegemaakt, dus daar zal ik jullie nu een korte samenvatting van geven.
Een aantal weken geleden ben ik, samen met een hele groep van 4Exchange, naar het Krugerpark geweest. Op vrijdagochtend vlogen we eerst naar Johannesburg om vanuit daar door te rijden, richting het Kruger. Met 14 personen in een busje gepropt begon de lange reis van 3 a 4 uur. Gelukkig zijn we tussendoor een aantal keer gestopt, zodat er weer wat frisse lucht binnen kwam ;)! Uiteindelijk kwamen we aan in Graskop, het dorpje waar we de eerste nacht verbleven in een backpackers hostel. Lekker gebraaid en op tijd naar bed, aangezien we de volgende dag weer vroeg op pad moesten om onze reis richting Kruger te vervolgen. Tijdens deze rit zijn we nog op een aantal adembenemende plaatsten gestopt, bijvoorbeeld God’s Window en Blyde river Canyon. In de middag kwamen we aan in het dorpje, waar we die avond zouden verblijven. Snel even wat geluncht en daarna door rijden naar Kruger! Eindelijk binnen de hekken van het Krugerpark, kwamen we er al snel achter, dat het niet echt comfortabel was, om met 14 mensen en 2 raampjes op elkaar gepropt in het busje te zitten, dus hebben we met de groep besloten om wat extra centen opzij te leggen, zodat we de volgende dag met een jeep op safari zouden kunnen.
Na een korte nachtrust, aangezien de Jeep om 6 uur op ons stond te wachten, was het dan echt de dag dat ons grote Kruger avontuur begon! Met een camera in de hand en een hoed op ons hoofd tuurden we over de gigantische vlakten van het Kruger park. Geweldig! Gelukkig hebben we veel dieren gezien, zoals de Kudu, Steenbok, Olifant, Giraffe, Impala, Zebra, Neushoorn, Nijlpaard en een halve Tijger (die lag zo laag in het gras, dat we alleen zijn staart zagen). Helaas hebben we geen luipaard gezien, maar nu heb ik nog een excuus om nog een keer terug te gaan ;)!
Eenmaal terug in Kaapstad kwam het dagelijkse leventje weer snel op gang. Stagelopen, ’s avonds gezellige dingen ondernemen met de Best Western groep en samen uitkijken naar het weekend. Jullie zullen het wel merken, ik heb het hier nog steeds erg goed naar mijn zin! En ik moet zeggen, die Afrikaanse winter stelt niet zoveel voor.. Al mijn collega’s bij Stretch vinden het verschrikkelijk, maar ik moet zeggen, dat ik er makkelijk mee kan leven. Ik ben immers Nederland gewend ;)!
Weer een paar weken verder kwam mijn laatste bezoek naar Kaapstad: mijn Jeroentje! Na een emotioneel weerzien hebben we samen een aantal dagen de stad verkend. Helaas moest ik nog wel een aantal dagen stage lopen, maar Jer is er zelf ook goed op uit getrokken. Op de vrijdagavond zijn we richting Hermanus vertrokken, met een groepje mensen van het BW. Gezellig gegeten en redelijk op tijd naar bed gegaan, aangezien we de volgende dag Walvissen wilde gaan spotten (helaas niets gezien) en we onze reis vervolgde via de Gardenroute. Na een heerlijke strandwandeling en een lange rit door de prachtige natuur van Zuid Afrika, kwamen we in Mosselbaai aan. Helaas was de rit wat langer dan we hadden gehoopt, dus het begon al donker te worden… Nog wel gezellig richting de zee gewandeld en daar een lekker diner gehad.
De volgende dag vertrokken we richting Plettenbergbay. We reden via Oudtshoorn, aangezien we daar graag de Cango Caves wilden bezoeken; prachtige druipsteengrotten! Achteraf was het een beetje jammer dat we toch niet voor de ‘adventure’ route zijn gegaan. Hier hadden we namelijk allemaal moeten kruipen, glijden en klauteren om verschillende plekjes te kunnen zien. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat daar veel spinnen en schorpioenen zaten en dat veranderde mijn mening toch wel een beetje ;).
Eenmaal in Plet aangekomen, hebben we nog lekker aan het strand gezeten en lekker wat gegeten. De volgende dag hadden we een ontzettend gave activiteit ingepland: we gingen zwemmen met zeehonden! Ik ben zelf niet zo’n waterrat, maar ik vind oceaandieren prachtig, dus daarom wilde ik deze kans natuurlijk niet voorbij laten gaan! In eerste instantie was ik wel een beetje zenuwachtig, aangezien het wel echt wilde dieren zijn, dus ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten… Na een paar minuten verdween dit gevoel helemaal; wat een prachtige dieren! Lekker speels hapte ze in mijn flippers en kwamen ze uit nieuwsgierigheid erg dichtbij! Wat een top ervaring!
Na deze geweldige activiteit was het alweer tijd om door te rijden naar onze laatste stop op de gardenroute: Wilderness. We hadden een kamer in een prachtig guesthouse geboekt, dus we waren erg benieuwd naar waar we zouden belanden. En of het prachtig was; we hadden een kamer met 180 graden uitzicht op zee, een inloopdouche, een bad met uitzicht op zee en zelfs een hele kamer voor het toilet waar een bidet, herentoilet én zittoilet stonden. Het moest niet gekker worden ;)!
Na een heerlijke strandwandeling, diner en nachtrust was de tijd weer aangebroken, om terug naar Kaapstad te rijden. Ook was het voor Jeroen ook alweer tijd om terug naar huis te gaan…
Na weer een wederom emotioneel afscheid vertrok mijn laatste bezoek in Kaapstad ook naar huis. Een vreemd gevoel, je laatste bezoek, maar toen kwam ik er eigenlijk achter: over (toen) 5 weken ben ik ook alweer thuis… De tijd vliegt!
Ik hoop dat ik jullie weer een goede samenvatting heb gegeven van mijn leventje hier! Ik vind het nog steeds heerlijk hier, maar mijn gevoel zegt dat het ook wel weer goed is om over een paar weken naar huis te gaan. Dan kan ik weer lekker bij mijn familie en dierbaren zijn en kan ik ook weer lekker aan de slag met het dansen! Daar kijk ik echt ontzettend naar uit ;)!
Maar voor nu ga ik hier nog lekker genieten van het heerlijke Kaapstad!

Veel liefs en tot schrijfs weer :)!

  • 29 Juni 2013 - 20:04

    Marleen:

    Hey Loek,
    Weer leuk geschreven hoor! Natuurlijk ben ik enigszins al op de hoogte van jouw mooie belevenissen, maar zoals ik het nu weer heb kunnen lezen besef ik des te meer wat een prachtige levenservaringen jij opdoet daar in Cape Town;)
    Nog enkele weken en dan ben je al weer thuis....De tijd is gevlogen!
    Eerlijk gezegd, kijk ik er ook weer enorm naar uit om jou weer op Hollandse bodem te hebben!
    xxxx mams

  • 12 Juli 2013 - 16:36

    Henri En Anne-Marie Kempenaars:

    Dag Miloe,

    Een late reactie vanuit een zonnig Portugal. We horen net dat je een goede beoordeling voor je stage hebt gekregen, proficiat!
    Geniet nog van je laatste weken in Zuid-Afrika en tot ziens in Hilvarenbeek!
    Henri en Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miloe

Ik studeer International Lifestyle Studies en ga op stage naar het mooie en inspirerende Kaapstad, Zuid Afrika.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5841

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 16 Augustus 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: